Mi is az a TRIKE?
Sajnos nincs rá jobb szavunk, mint ez: TRIKE, ejtsd: trájk. A trike a világ legegyszerűbb és legbiztonságosabb ultrakönnyű segédmotoros légijárműve. A trike egy olyan ultrakönnyű repülőeszköz, ami áll egy háromkerekű kocsi szerkezetből (ami magában foglalja a két utas ülést és a motort a légcsavarral és az üzemanyag tankkal), és egy hagyományos siklóernyő kupolából, ami biztosítja a felhajtóerőt. Ez a motoros repülőeszköz a technikai fejlődés csúcsa, a teljes üzemi tömege 150 kg alatt van, és képes a saját tömegét meghaladó „hasznos teher”, vagyis két felnőtt ember szállítására.

Szabadság:
A trike repülés akkora szabadságot ad a repülő embernek, amit semmi más légijármű nem képes biztosítani. A kis sebességű, három dimenziós mozgás szabadsága párosul az üzemeltetés egyszerűségével, a repülés biztonságával, és a környezeti feltételekkel szembeni igénytelenséggel.

A repülés szabadságának az érzése!
Az utas gyakorlatilag a „semmiben” ül, körülötte csak pár cső van, az áramló levegőt az arcán érzi, a levegő mozgását a testén. Ilyen eszközzel repülve, a repülés hőskorában érezhetjük magunkat, miközben a 21. század biztonsága ölel körül minket. A repülési idő akár 4 óra is lehet, és néhány méteres magasságtól 1000 méteres magasság fölé is kiterjedhet.

Különlegesség:
Ez a repülési mód még mindig egy különleges dolognak számít. Csak néhány pilóta van az országban, aki ilyen eszközzel repül.

Ha már repültél gyalogos siklóernyővel, akkor ezt is ki kell próbálnod. Noha kívülről nézve nagyon hasonló a kétféle repülési mód, ne ugyanazt az élményt várd, ez nagyon más!
Ha repültél már utasként egyéb kisrepülőgépekkel vagy helikopterrel, akkor ezt is ki kell próbálnod, hogy megtapasztald az igazi szabad repülés, semmi mással össze nem hasonlítható élményét.

Az utas repülésről:
Az utas elől foglal helyet, a kilátását semmi nem zavarja, közvetlen élvezheti a szárnyalás szabadságát. Mindkét személy ül, és mivel a fel- és a leszállás kerék segítségével történik, az utasnak nem kell semmit csinálni, nem kell futnia sem. A repülési idő garantált, előzetes megegyezés kérdése, határt alapvetően csak az üzemanyag mennyisége szabhat.

A repülés háromféle módon történhet siklóernyővel: Hegyről, csőrlésből vagy motorral való felszállással. Ha érdekel a motor nélküli változat is, látogass el a http://sikloernyozz.hu/motornelkuli címre.

Ha Te is át szeretnéd élni életed legszebb élményét, jelentkezz!

Álmodtad már, hogy repülsz, mint a madarak, a hétköznap gondjait lent hagyva? Itt átélheted, milyen is a valódi szabadság, milyen az, mikor semmi másra nem gondolsz, csak a pillanatra, ami éppen történik!

Szeretnéd feldobni a szürke hétköznapokat egy különleges élménnyel? Mindig is szeretted volna kipróbálni, milyen lehet madártávlatból szemlélni a tájat?

A trike-os siklóernyőzéssel egy teljesen más repülési formát próbálhatsz ki. A gyalogos siklóernyőzéssel nem lehet összehasonlítani. Azt javasoljuk mindenkinek, hogy mindkettőt próbálják ki, ha van rá lehetőségük. 

Több száz méter magasba emelkedünk és hosszú ideig repülünk, alattunk a térképhez hasonlítható tájjal. Az repülésről ajándék full HD videó felvétel is készül GoPro kamerával, hogy később visszanézhesd ezt a fantasztikus élményt!

A siklóernyős tandemrepülés (vagyis kétszemélyes repülés) különleges élményt nyújt az utasnak. Ez a repülés legközvetlenebb módja, és mivel az utas elöl helyezkedik el (a pilóta pedig mögötte), az utas kilátása teljesen zavartalan. Az arcán érzi a levegő áramlását, és a levegőben lógó lábai alatt látja a tájat, mintha csak egy fotelben ülne, több száz méter magasan.

Az élményt nem zavarja kabin, nem egy ablakon keresztül kell nézelődni.

Az anyarepterünk: Gödöllő Sportrepülőtér. Elsősorban innen végezzük az utas repültetést is. A környéken izgalmas látnivalók várják a vendégeinket, a Gödöllői Dombság, az Isaszegi tavak, Gödöllő város, a Királyi Kastély, vasutak, autópályák, a távolban Budapest. Előzetes egyeztetés alapján és alkalomszerűen, repülünk Gyöngyös, Hatvan és Pásztó térségében is. Más helyszínek is szóba jöhetnek. Egy ilyen repülés alkalmával lehetőség van az adott  település megtekintésére vagy épp a Mátra szívében felszállni, megcsodálni az egész hegyvonulatot és a Kékestetőt

Az utasrepülésen résztvevő tandempilótáink mind több, mint 10 éves repülési gyakorlattal rendelkező személyek, akiknek jogosultságuk van a tandemrepülésre, és folyamatosan gyakorlatban vannak. Tandemrepülést csak erre kiképzett, jogosítással rendelkező pilóta végezhet, aki hatósági vizsgával rendelkezik.

Előfordulhat, hogy az időjárás miatt várakoznunk kell a starthelyen (túl erős/gyenge szél, nem optimális szélirány), ezért kérjük azzal is számolni, hogy a várakozási idő hosszabb is lehet (nem jellemző, de akár 1-2 óra), sőt szélsőséges esetben a repülést le kell mondani aznapra, hiszen első a biztonság.

Nagyobb létszám reptetését is vállaljuk, például céges csapatépítő esetén.

További kérdések megválaszolása a “Gyakran ismételt kérdések” fül alatt találhatók.

Repülés előtt a leendő utasok e-mailben kapnak egy részletes tájékoztatót, amelyet a helyszínen aláírásukkal bizonyítják, hogy elolvasták azt.

18 év alatt szülői kíséret és írásos beleegyezés szükséges!

Lepd meg szeretteidet egy életre szóló élménnyel és vásárolj névre szóló, színes, nyomtatható ajándék kupont, melyet e-mailben küldünk el! A kuponok felhasználási ideje a vásárlástól számítva 6 hónap. Ha a vírushelyzet miatt nem lehetne felhasználni a kuponokat, természetesen meghosszabbítjuk azokat.

Miután az ajándékozott megkapta a kupont, minden esetben jelentkezzen e-mailben, ezután küldünk meghívót a levelzési listára. Erre a listára mindig írjuk az aktuális repülési lehetőségeket, információkat, így az utas választhat, hogy neki mikor alkalmas.

Ki jelentkezhet siklóernyős tandemrepülésre?
110kg–os testsúly alatt bárki. 18 éves kor alatt szülői jelenlét vagy írásos beleegyezés szükséges.

Mennyire biztonságos a tandemrepülés?
Nagyon.
A segédmotoros siklóernyős repülés (hátimotor és trike) hazai történetében egyetlen halálos kimenetelű baleset volt, amikor a pilóta a biztonsági előírások be nem tartásával télen egy tóba szállt, majd kihűlés következtében életét vesztette. Ezen az eszközön egyszerűen nincs minek elromlania. Mivel „segédmotoros”, megállt motorral is teljes biztonságosan le tud vitorlázni. Egy komoly veszély van a repülés során: az ütközés (tereptárgyakkal, vagy másik légijárművel). Ezt a repülési ágat (is) szigorú jogszabályok szabályozzák. A kétszemélyes repülés a legkomolyabb jogosítást megkövetelő tevékenység a siklóernyős sportban.

A médiában néha hallani balesetekről, de ezek általában felelőtlenségből, saját határok feszegetéséből erednek. Alapvetően elmondható, hogy ez a legbiztonságosabb repülősport. Mivel képzett, tapasztalt, profi pilótákkal történik a repülés, profi felszereléssel, ezért itt a legnagyobb biztonságban leszel!

Mi a különbség a gyalogos és a segédmotoros siklóernyőzés között?
Mivel minden hajtómű nélküli légijármű csak vitorlázórepülésre képes, tehát mindig folyamatosan süllyed lefelé, a gyalogos siklóernyős a levegő emelő áramlataival (termikekkel) tud emelkedni, ha hosszabb időt szeretne a magasban tölteni. Gyakorlatilag ugyanazon az elven repülünk, mint a madarak. A segédmotoros siklóernyő hajtóművel rendelkezik, tehát képes előre meghatározott ideig repülni, a megtervezett magasságban és útvonalon. Ez függetleníti a pilótát az időjárás szeszélyétől (cserébe hangos a motor).

Tériszonyom van! Fel merjek menni?
Az emberek többsége (sok pilóta is!) tériszonyos, amennyiben egy kilátóból, meredek hegyoldalról, háztetőről vagy valami egyéb, hasonló fix dologról néz le.
Repülés közben ez megszűnik és nincs az a félelem, ami esetleg egy kilátóból lenézve van. Olyan érzés, mintha egy nagy térképet néznél. A tériszonyos utasok utólag persze ezt mindig megerősítik. 🙂

Hol fogunk repülni?
Az anyarepterünk: Gödöllő Sportrepülőtér. Elsősorban innen végezzük az utas repültetést is. A környéken izgalmas látnivalók várják a vendégeinket, a Gödöllői Dombság, az Isaszegi tavak, Gödöllő város, a Királyi Kastély, vasutak, autópályák, a távolban Budapest. Előzetes egyeztetés alapján és alkalomszerűen, repülünk Gyöngyös, Hatvan és Pásztó térségében is. Egyedi igény esetén más helyszínek is szóba jöhetnek.

Mennyi ideig tart a repülés?
Technikailag, a légijármű akár 4 órát is levegőben tud tölteni folyamatosan, azonban a fokozatosság elvét itt is érdemes követni. Az ismerkedő repülésre 20-30 perces repülést javaslunk. Ennyi időt mindenkinek a szervezete kényelmesen tolerál. 40 perc körül, az ehhez a billegő, hintázó mozgáshoz hozzá nem szokott, érzékenyebb szervezetű embereknél előfordulhat, hogy émelygés vagy enyhe rosszullét lép fel.

Milyen magasan fogunk repülni?
A repülési magasság némileg megbeszélés kérdése is, de alapvetően a következő tényezők határozzák meg:
1. A biztonság szempontjából a legideálisabb a 250 és 500 méter közötti repülési magasság.
2. Jogszabályok határozzák meg (a légtérszerkezet), hogy adott helyen milyen magasságig emelkedhet egy repülőeszköz.
3. Az aktuális meteorológiai viszonyok (szélirány és erősség, függőleges légáramlások, termikek) határozzák meg a kényelmes és gazdaságos repülési magasságot.
4. Nem utolsó sorban, az élményfaktor (pl. a hőmérséklet és a látótávolság) is befolyásolja a repülési magasságot.

Milyen időjárásban tudunk repülni?
Napkeltétől napnyugtáig szabad repülnünk. Ne legyen erős szél és ne essen az eső (ne legyen vizes a talaj és a fű), valamint, ne legyen akkora köd, hogy nem látunk az orrunkig se. Az sem árt, ha nincs túl hideg.
Ha erősen napsütéses időben történik a repülés, akkor napsütés melegítő hatása miatt beinduló függőleges légáramlatok (termikek) kissé dobálósabbá, lötyögősebbé teszik a repülést (mintha hullámzó vízen csónakáznánk). A siklóernyős szezon alapvetően tavasztól késő őszig tart, azaz ebben az időszakban tudunk repülni.

Mit javasoltok, ha már repültem trike-al és valami többet szeretnék?
Előzetes megbeszélés és hosszabb repülési idő esetén nagyobb útvonalrepülések is lehetségesek (például: Dunakanyar, Mátra, Tisza-tó, Velencei-tó, Balaton, stb.).

Képrögzítés lehetséges?
A repülés során GoPro kamerát használunk, amelyet megfelelően rögzítünk. Saját eszköz használata nem megengedett, mert az esetleg lehulló tárgyak, eszközök a légcsavarhoz juthatnak, melyek komoly károkat és motorleállást okozhatnak.

Hogyan néz ki egy tandemrepülés?
Szóbeli felkészítés során végigbeszéljük a repülés menetét, mi fog történni, és mik az utas teendői. A pilóta széllel szemben kiteríti a siklóernyőt, beülteti az utast a trike-ba, majd motorindítás után ő is elhelyezkedik benne. Megfelelő szélirány és szélerősség esetén a pilóta megkezdi a startot, felhúzza az ernyőt a fejük fölé. A felemelkedés előtt a pilóta ellenőrzi a kupolát és csak teljesen hibátlanul kinyílt kupolával kezdi meg a felszállást. 

Repülésre jelentkezéskor a leendő utasok e-mailben kapnak egy részletes tájékoztatót, melyben minden további fontos információt megtalálnak.

Még nincs.

„Város széle” kör: 20 perc, 200-300m:

28.000 ft – Ajándék videófelvétellel

 

„Nagy kör”: 30 perc, 300-400m:

38.000 ft – Ajándék videófelvétellel

 

Időtartam repülés: 60 perc, 300-400m:

65.000 ft – Ajándék videófelvétellel

Magassági repülés:  kb. 30 perc, 800m. Ennél a repülésnél motor segítségével felmegyünk 800 méteres magasságig, majd leállítjuk azt és vitorlázva, hosszú percekig ereszkedünk és visszaszállunk a kiindulási pontra.

44.000 ft – Ajándék videófelvétellel

 

Gödöllői repüléssel a látnivalók: Isaszeg, Gépgyár, Arborétum, Tavak, Gödöllő város, Kastély, stb.

A magassági repülés esetén már szépen látszik a Mátra, Naszály-hegy, Dunkanyar, Pesti síkság, és a Budai hegyek is.

4 fő feletti kupon vásárlás esetén a teljes összegből 10% kedvezményt adunk!

 

Az ajándék videófelvételhez biztosítjuk a szelfibotra szerelt GoPro akciókamerát, amelyet az utas fog a kezében repülés közben. A felvételhez hozni kell micro SD memóriakártyát, így az utasok azt egyből kézhez is kapják.

Egy kupon felhasználása egy repülésből történhet, így azt nem lehet feldarabolni vagy több személy között felosztani.

Szabó Péter – tandempilóta, oktató  
Telefonszám: +3620 346 6004

 

Hartmann Dániel – tandempilóta, oktató

Telefonszám: +3630 477 9380


 

E-mail:
triketandem@gmail.com

Az üzenetküldéssel a jelentkezők elfogadják a honlapon található ÁSZF-et és adatvédelmi nyilatkozatot.

 

Facebook:
www.facebook.com/sikloernyozz

 

Jelentkezés

“Ha egyszer megízlelted a repülést, utána úgy fogsz járni a földön, hogy szemed az   eget fürkészi, mert ott voltál fent és oda vágysz vissza.”

 Leonardo da Vinci

Adatvédelmi tájékoztató

 Általános szerződési feltételek

A weboldalon található szövegek és képek másolása szigorúan tilos, büntetőjogi felelősséget von maga után!

2021 © Minden jog fenntartva.

www.sikloernyozz.hu